Tuesday, September 14, 2010

Si kurus beraya..


Assalamualaikum.. Best x rayer taun nie? Msti la bestkan.. Saya? Erk, taun nie sambut dlm keadaan yg sederhana.. Yela, sy dpt cuti lambat, ari selasa ptg baru balek ipOh+prOject art kn submit afta raya.. Balek rumah, kne kemas rumah.. Penat ow, dh la x ckup tidO.. Ssh skit nk kemas rumah ade bdk kecik. Waktu sy cuci kipas, anak buah kt bwh gOyang2 tangga.. 'Bdk2 kn'.. Yela, bdk.. Kemas rumah dgn k.cik.. k.cik pun x kmas sgt sebab nk jge anak2 dye.. So, sy kmas sOrg2.. Abg? mmg x la dye nk kmas.. Ayah? xpe la, ayah x larat.. mak? jahit3.. smpai raya ke-4 bru hbes jahit.. kakak? lg la tau tidO jer, anak2 dye wat sepah, mulut m'bebel itu ini.. Baju rayer, rayer ke-2 bru siap. Mlm rayer bru beli kueh rayer. Arrghhh..
Tp xpe, taun nie dpt sOlat raya.. Alhamdulilah.. But, afta balek dr masjid.. erk, dapur x kmas.. OMG, kOrang mkn x basuh pinggan, pinggan b'buka pun ade.. Astafiruallazim.. hey, dasar pemalas punyer abg dgn kakak.. Smue nk harapkan aku.. Mentang2 la aku nie bOngsu, kOrg pijak2..
Entry nie bkn nak tunjuk keburukan mereka, tp sy benggang dgn mereka.. Dh besar kn, dh kawen lak tu, paham2 sndri.. Hbes pahala aku.. Ya allah, kuatkan la kesabaran aku dgn kakak n abg aku. Aminnn.. Sy harap, rayer taun depan x mcm nie..
Lastly, Selamat Hari Raya aidilfitri..

1 comment:

  1. si kurus yg beraya tu mkn byk2 cket..nnt boley gemokksss cket...

    ReplyDelete